Thursday, June 3, 2010

TentanG Aku~~dan Nyanyian++

asyik citer pasal love2 je..so today aku nk citer tentang nyanyian..hoho

al-kisahnye bermule time aku darjah 2...aku masuk nasyid..nasyid berkumpulan..kitorang xdpt g peringkat kawasan taw..coz aku ngan kawan aku wat spoil..kitorng g nyanyi time muzik dh berhenti..kah2...dh la kuat plak 2..sory ye ustazah...

haha..lebih kurang cmni la aku waktu dulu2 bernasyid..

Apabila aku dh berpindah ke negeri Melaka..time darjah 6..ade jugak terlibat dalam nyanyian patriotik..nyanyi lagu "inilah Barisan kita"Aku siap mintak ayah aku baju askar lg taw..n kitorang menang...yea!!
kitorang pakai yang tshirt kt dalam 2 la..

bile dah melangkah ke alam sekolah menengah..aku terlibat dlm dikir barat..wakyu form 2..aku jd awak2 kt belakang je..dh masuk form 3 upgrade la cket kan..dok depan plak..pas2..jeng2..apabila aku form 4..aku jd tukang karut plak...hoho..i like2..

best2 dikir barat ni...


aku jadi mcm lelaki hijau ni la..berdiri n bernyanyi..hoho

Time aku form 2 jugak..pengawas sekolah ade camping..time malam 2 ade persembahan..n aku jd penyanyinye..lagu sumaiyah..huhu..pas2 time jamuan akhir tahun form 3..aku nyanyi lagu "Januari" by Glen..best lagu 2..time form 4 plak jamuan pengawas aku nyanyi lagu..Aduh Saliha..time part tarik sore..tibe2 pitching ku lari..pergh..malu2..pengetua tersedak trus..haha..time jamuan kelas plak aku nyanyi lagu jinbara..dan dibantu oleh encik Ahmad Isa..sebagai Guitaris..

Aku masuk jugak Dondang Sayang..jd penyanyi asli plak..ni memang aku lemah..coz kene tunggu muzik baru boleh nyanyi..dah la aku diambl saat2 akhir..aku siap suruh partner aku tlg bg isyarat bile nk kene masuk nyanyi..n waktu jamuan 4 dondang sayang..En Ahmad bermain gitar sambil menyanyikan lagu "wake me Up when September End"..And kat situ la aku mule nk blaja gitar,,coz aku tgk that person suke orang yg main Gitar..so aku blaja Gtar mmg pasal die..

Aku pun belilah sebijik gitar..Kapokku..kale ape r??siot..adik aku g jual kt kwn beliau..tgk aku dah lupe..xpe2 now aku ade gitar baru..name timangannye "Green Goblin"..hoho...masyuk2..

Waktu aku f5 aku ade masuk nyanyian solo patriotik kt klinik masjidtanah..n aku menag num 2..aku nyanyi lagu "Bahtera Merdeka"..hampeh punye kaset..slow gler..aku x dengar alunan muziknya..

And Bile sudah hbs SPm..n melangkah ke alam matrik..time orientasi..aku menjadi tukang karut lg..huhu..budak2 sume best..we enjoy..aku byk share idea..tntg bunge2 tarian..pas2..waktu kawanku budak Hayat memerlukan khidmatku..aku terus setuju..n nk pggl balik budak2 alat muzik mmg la payah..nasib baik dapat jugak..aku jadi fasilitator setahun kemudian..dan Aku melatih budak2 baru berdikir..girl yg xpenah berdikir pun masuk..mmg payah nk ajar org yg xpenah masuk dikir barat ni..tp yang aku bangge..diorang lakukan yg terbaik..Bangge Gile aku rase..

waKTU masuk Universiti aku xaktif dah..tetapi pada tahun lepas..aku wat persembahan..ngan AYAP..n FAZLIEY MJ..lagu yang ku nyanyikan "KOtak Hati"..kt bwah ni aku upload videonye..enjoy!!





2 comments: